Estet-dag!

Jag kom precis hem från pianospelningen. Det gick rätt bra, börjar bli riktigt haj på notläsning har jag märkt, tidigare har jag behövt tänka lite, men nu kommer det på direkten!

Dagen idag har varit bra,
estet-temadag brukar vara väldigt trevliga och eftersom att det var estet-dag idag så var dagen trevligt. Jag började dagen med individuella val, franska steg 6, och sedan började estet-dagen. Vi musikare hade körsång hela dagen. Vi sjöng fyra olika låtar, "caroling, caroling" som är en engelsk, traditionell jullåt (vi sjöng den förra året också), "still, still" som är en österrikisk visa (den sjöng vi också förra året), "Julvisa" (eller o, helga natt som den borde heta) som är en väldigt känd jullåt, "hosianna, Davids son" som är en av de mest kända adventspsalmerna och "Jesus, Jesus" som är en gospellåt som det svänger om. Detta blev visst fem låtar... I alla fall så höll vi på hela dagen med dessa låtar, i stället för att ha lektioner. Det var naajs :D

På lunchen så gick brandlarmet, igen
. Ska vi sätta nya rekord och ha ett falsklarm om dagen?

Nu ska jag äta, jag är hungrig som en varg (eller loup som det heter på franska, det lärde jag mig idag!!!)

Au revoir!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0