Falsksång och oengagemang - blä!

Jag har nästan nyss kommit hem från skolan, stannade kvar lite extra länge på denna redan sena dag, för att öva med de som ska sjunga luciatåg i Mörby centrum. Första låten gick väl bra, sedan lät det sådär halvfalskt resten. Det känns så himla tråkigt när folk som inte är ett dugg taggade på saken, ändå anmäler sig till någonting sånt här. Det är liksom helt frivilligt och man får inte högre betyg för att man gör det. Man får inte ens betalt för att göra det, utan man får en liten symbolisk present. Jag tycker verkligen att luciatåg är jättekul, det är därför jag är med. Jag fattar däremot inte varför människor som uppenbarligen inte tycker det, ställer upp?!? Det förstör liksom bara för alla andra.

Förhoppningsvis blir det som förra året.
Då lät det ganska illa på repetitionerna innan, men sedan, när det var skarpt läge, då lyckades vi få till det. Hoppahoppashoppas att det blir så i år också.

Dagen i övrigt har varit okej, jag har varit lite gnällig (och skyller allt på vädret...). Nu när jag sitter här så känner jag verkligen, verkligen för att gnälla ännu mer, men jag tror att jag ska bespara er det hela, och prata om någonting annat i stället.

Så, jag har fått "killing me softly" som läxa på insån
. Vi ska dock inte göra den så långsam, som man är van att höra den. Den är rolig att sjunga! Förhoppningsvis går det bra när jag ska sjunga den för Anneli också. Jag brukar bli så himla nervös när det är dags att sjunga för henne, men hemma när jag övar går det som på räls. Det är egentligen lite konstigt, jag blir aldrig nervös när jag ska spela piano för min pianolärare... men det är ju klart, jag har spelat för henne sedan jag var 8 år, och bara sjungit för Anneli i tre månader...



En bild på mig på den berömda trappan framför filmpalatset i Cannes får avsluta mitt något gnälliga inlägg. Tänk att få stå på den trappa någon gång, och faktiskt vara känd för någonting.... det skulle ju inte vara helt fel.

À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0