Hjälp! Det brinner.... inte

Det var ett falskt brandalarm i skolan idag. Igen. Tänk, första gången det hände den här terminen var man glad över att slippa lite av lektionerna, nu blir alla bara irriterade. Vi kom fram till att det är det sjätte falsklarmet som går, sedan skolan började i augusti. Det senaste var för precis en vecka sedan. Det lustiga är att i början stod alla ute på fotbollsplanen och huttrade utan jackor. Nu går alla, inklusive lärarna, först och hämtar sina jackor, och sedan vidare ner till fotbollsplanen. Det är ingen som tar alarmet på allvar längre....

Ett lite dyrt nöje att ha så många falsklarm. Jag har ingen exakt siffra, men jag har fått för mig att ett falsklarm kostar mellan 10 och 20 tusen varje gång....

Dagen i övrigt var lång, men helt okej. Engelskadisskutionen om Jane Eyre gick bra, och dagen flöt på.

Nu ska jag sova, 8.10 börjar skolan i morgon, så det blir uppstigning tidigt.... jobbigt men sant.

Vi ses!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0