Första advent

Första advent är väldans mysigt. Jag sitter här och har precis börjat titta på Wallanderfilmen på fyran, det är reklampaus så jag har tid att sitta här en stund. Jag och Eva var i Täby kyrka idag på advenstgudsjänst. Det var jättefint, många ljus och många sånger, dessutom var prästen min konfirmationspräst, så jag klagade inte.

Senare, så bar det av till Mörbydalen.
Det är nämnligen så att jag, som den lucianörd jag är, ska gå ett luciatåg i Mörby centrum (utöver de fem tågen i skolan) tillsammans med några från kören. Det är Lions club som håller i det hela, så vi träffades hemma hos en av lionstanterna för att öva lite, fika och få information. Fikat och informationen gick som smort. Värre blev det när vi skulle sjunga... Jag förstår inte riktigt varför man väljer att vara med i detta frivilliga luciatåg om man inte tycker att det är kul och är villig att lära sig sin stämma!?!?!

Efter ett antal genomdragningar
så lät det i alla fall ganska bra, förhoppningsvis går det bättre på torsdag, annars blir jag ledsen.

Nu på kvällen har jag försökt,
jag har verkligen försökt, läsa ut Jane Eyre. Men det går inte. Jag kommer aldrig hinna i tid, så nu vill jag tipsa er som inte heller hinner läsa ut era böcker om en jättebra, livräddande hemsida:
www.sparknotes.com
Där finns sammanfattningar på alla kapitel i boken, analyser på samtliga kapitel, viktiga citat, huvudpersoner, quiz, you name it, allt finns där. Den räddade livet på mig.

Så, Björn Gustavsson var på parlamentet ikväll. Så roooolig!! Jag är riktigt glad över att han är tillbaka igen. Hurra!!

Nu börjar filmen igen,
vi ses!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0