Tiden går...

Ännu en dag i min blogg. Inte mycket intressant hände idag. Jag har varit och tränat på friskis och svettis, börjar komma igång med träningen nu efter lovet. Känns skönt att röra på sig igen. I skolan hade vi första ensemble-lektionen för i år. Vi bärjade med en jättebra låt som heter "only when I sleep" av en grupp som heter Corrs. De var irländare, så låten är en pop-låt med inslag av folkmusik. Väldigt cool och rolig att göra! Rekomenderar låten starkt!

Jag har funderat på en sak. Tänk de människor som är födda på 20-talet och tidigare. De har varit med om ett (kanske två om de minns de första) världskrig. De har varit med om teknikens framsteg. Mina mor föräldrar hade inte radio hemma när de var små, den kom först när de var mycket äldre. Telefonerna gick via en växel där man var tvungen att säga vart man skulle ringa och blev därefter kopplad dit. TV:n kom först när de var vuxna och då i svartvitt. Bilarna har utvecklats enormt. Precis som jordbruket och städerna. Det är fascinerande att täkna så, tycker i alla fall jag. Då var det en hel vetenskap hur man framställde kol i kolmilor. Idag görs det av maskiner. Bakvämare, men kunskapen om hur man gör liknande hantverk håller på att dö ut. Jag hoppas att vi kan ta till vara på den, för det vore träkigt om man inte värnade om sina rötter, tycker jag...

Förlåt alla mina konstiga tankar, men det är kanske sådant som är intressant att läsa?

Puss o kram !
//Amanda

Idag är det tolv år sedan mitt liv förändrades brutalt. Saknar dig jättemycket och tänker på dig ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0