Täby centrum

Idag började skolan igen. Faktiskt helt okej, eftersom det för min del känns som jullovet har hållit på i en halv evighet. Det har varit så mycket saker som hänt. Emma kläckte ur sig en rolig kommentar på matten idag. Läraren, Lars, frågade om vi var utvilade nu efter lovet. Emmas svar blev: Nä jag är tröttare nu än vad jag var när vi fick lov. Stämmer faktiskt på något underlig vis. Antar att man vänder upp och ner på dygnet och sedan när man ska försöka ställa tillbaka det blir det jobit värre...

Vi hade ingen naturkunskapidag, in fact så har vi haft vår sista naturkunskapslektion i denna kursen !! Woho, aldrig mer naturkunskap A. Hata det tråkiga ämnet, det var ju därför jag valde sam, eller i alla fall nånting ditåt. Naturkunskapen var sista lektionen för dagen, så vi fick sluta tidigare. Jag, John, Maral, Gustaf och Emma drog till Täby centrum. När vi väl var framme tog jag farväl av mina kära klasskamrater och gick för att träffa Freddi. Hade inte träffat henne på hur länge som helst kändes det som. Vi hade en del att ta igen. Vi gick väl mest omkring och tittade i affärer och pratade. Det går alldeles för lång tid mellan att vi ses! 

Min kära kompis Jennifer är i Tyskland nu med sin klass. Skulle också vilja göra någonting sånt med min klass. Vi får väl se hur det blir med den saken. Senast jag var på klassresa måste varit i sjuan när vi var i Medevi Brunn i Östergötland. Shiet vad sura vi var för att vi inte fick åka till Öland som alla tidigare sjuor hade gjort. Jag börjar skratta vara jag tänker på hur mycket fördomar vi hade, jag och mina (före detta)klasskamrater hade. Men det blev ju hur bra som helst. Vi hade verkligen roligt 
den tiden. Jag önskar att resten av högstadiet kunde ha blivit lika bra som den tiden vi hade där. 

För övrigt har jag inte mycket mer att skriva, faktiskt. Det har inte hänt så mycket som är värt att skriva om här i alla fall.

Ha det bra!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0