SNÖ!

Det hela började i går, jag skulle ta min kära cykel till bussen för att åka hem till min vän Fredrika, som vi brukar kalla för Freddi. Det låg ett tunt lager snö på marken (!) och det snöade kraftigt. Bussen kom enligt tabell, trots snön, och jag kom till Täby centrum i god tid. Där satte jag mig för att vänta på nästa buss som skulle ta mig till Hägernäs.

Jag tycker inte om den håla där jag bor. Vi har EN buss som går. EN och den går till Täby centrum. På helgen går den EN gång i timmen och oavsett vart i Täby du ska så måste du åka till Täby centrum för att byta. Väldigt irriterande eftersom bussarna sättan klaffar och det tar minst en halvtimme att komma till Hägernäs, när det tar max 20 minuter att cykla. Så har vi såklart allas våran roslagsbana. Den går som bäst var tjugonde minut in till stan. Jag är glad att den finns, absolut, men den kunde ju gå lite oftare, tycker jag.

I vilket fall som helst kom jag fram till Täby centrum med min buss och började vänta på nästa buss. Det var bara jag som skulle på och jag var ensam hela vägen fram. Väl framme var det ännu mer snö och blåste mycket. Jag mötte Freddi och vi gick snabbt in i hennes fina hus. Där hade hon gjort jättemysigt, tänt levande ljus och köpt "Ben and Jerry's". Vi satte på en film som heter "dream girls" med bland andra Eddie Murphy och Beoncé. Den var bra och glassen var sååå god! När filmen var slut bestämde vi oss för att vi ville se en till film och det blev "Fröken Sverige" med Alexandra Dahlström. En bra film, kändes inte lika överdriven som många ungdomsfilmer lätt blir. Medan innehållet i glasspaketet minskade fortsatte snön att falla utanför fönstret. Filmerna lockade till många skratt och leenden allt efter som dagen led mot sitt slut.

Oj vad jag blev poetiskt helt plötsligt! Det är alltid trevligt. I vilket fall som helst hade vi väldigt kul igår och jag är glad över att det har kommit ordentligt med SNÖ så att vi kan åka skidor snart!

I övrigt har det inte hänt så mycket, idag har varit en riktig slappdag. Jag har inte orkat göra någontig. Det har varit jätteskönt!!

Ha det bra alla! //Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0