Gott nytt år

Nytt år, nya saker, nya händelser, nya människor.

Varit frånvarande ett tag, ledsen för det, men jag har varit i norrland, 10 mil väster om Umeå i en liten by på 40 invånare. De har nyss fått bredband, men det blev aldrig möjlighet eller tillfälle för mig att sätta mig vid datorn och blogga. Julen var bra. Den var trevlig, blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men efter omständigheterna bra. Det känns som lovet har präglats av känslor som åker bergochdalbana. Inte ovanligt för tonåring, vissterligen, men värre än vanligt. Det är inte alltid någon man älskar håller på att dö och alla runt omkring är ledsna och allvarliga. Nu mår han i alla fall bättre, känns skönt, jag önskar att han kunde bli bra. Det är vad jag önskar. Man lär sig vad som är viktigt när saker som denna händer. Man lär sig att uppskatta det man har i stället för att längta efter det man inte har.

Det var ungeför det jag ville ha sagt idag. God jul och gott nytt år alla! Hoppas ni mår bra. Många kramar // A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0