JULLOV!!!

Tomte

Nu är det jullov!!!
Julen börjar närma sig på riktigt, mycket trevligt. Det var sex dagar sedan jag bloggade sist, sorjligt men sant, nej men skämt åsido så har jag gjort en del annat, julklappar och liknande. Nu är alla fixade och klara, känns toppen, då behöver jag inte bekymra mig mer för dem. För mig är det lite smått ångest innan jag kommit på vad jag ska ge till alla, men nu, efter så är jag väldigt stolt, jag tycker att jag har kommit på väldigt mycket trevliga saker till mina nära och kära :)

Skolavslutning i torsdags. Det var mysigt. Vi som går musik upträdde för de andra eleverna på skolan, så vi fick inte vara med på de övriga aktiviteterna som de andra på skolan hade. Det skulle varit kul att dansa juldanserna, men jag tror att jag klarar mig. Vi hade julkoncert i fyra omgångar för de andra på skolan. Vår aula är lite för liten, så hela skolan får inte plats samtidigt, det rymms bara 400 där inne och det är cirka 1300 elever på skolan och då har jag inte räknat med alla lärare, så vi måste dela upp det. Det skulle i och för sig vara väldigt maffigt att ha en koncert för alla de 1300 eleverna.... Men det får bli en annan gång!

Well, well, på jullovet ska jag till mina kära släktingar uppe i norrland, närmare bestämt lilla Näsland som är en by på 49 invånare och ligger i Sveriges minsta kommun, Bjruholm. Bjurholm ligger cirka tio mil väster om Umeå. Det är väldans mysigt där, jag tycker om folket som bor där, de har en bondgård och grejer, så det finns alltid någonting att hitta på. I sommras sov vi på höloftet. Det var jättemysigt, faktiskt, ända tills någon kraffsade mig på huvudet! haha, nädå, det var bara kul.

Jag märker
att jag härmar andra människors sätt att lägga upp bloggen på, med fet stil i början och sådära. Förlåt för det, men jag är inte så väldigt kreativ, ledsen för det...

Det bliev inget Thailand
i år, sjukdom i familjen... känns en smula bittert, jag skulle egentligen suttit på ett flygplan på väg till Thailand nu, och i stället sitter jag här, hemma i mörka Sverige och skriver i en blogg som nästan ingen läser....

Du som är sjuk, jag hopppas du blir frisk snart. Jag tänker på dig mycket, jag tror vi ses imorrn, eller i övermorgon.

//Amanda

God jul på er alla, jag kommer som ni förstår inte skriva nu på ett tag, så ha det bra alla, och glöm inte att tala om för era nära och kära hur mycket ni tycker om dem, julen är ju kärlekens högtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0